Näillä kolmella liikkeellä voit hellävaraisesti rentouttaa kohdun ja lantion alueen jännityksiä. Jännitys saa aikaan toispuoleisuutta, joka vaikuttaa vauvan asentoon kohdussa ja vauvan laskeutumiseen synnytyskanavassa. Liikkeistä saat myös helpotusta raskausajan kipuihin. Kipu ei kuulu normaaliin raskauteen, vaan se kertoo jotain – useimmiten epätasapainosta lantion pehmytkudoksissa ja kehon linjauksessa. Voit tehdä liikkeet yksitellen tai järjestyksessä peräkkäin viimeistään raskauden puolivälistä alkaen 1-3 kertaa päivässä. Synnytyksessä liikkeitä voi tehdä tarpeen mukaan: esimerkiksi silloin, jos synnytys ei käynnisty tai pysähtyy.

Vauvamahan nosto rebozolla (Rebozo Sifting)

 

Sanalliset ohjeet liikkeen tekemiseen rebozolla löytyvät tästä artikkelista.

Kohtu rennoksi pää alaspäin (Forward-Leaning Inversion)

Lantionpohja tasapainoon (Side-Lying Release)

 

Videot on kuvattu yhteistyössä Doulakan Veeran kanssa. Inspiraationa on ollut Suomessakin kätilöitä ja doulia kouluttanut Spinning Babies -menetelmän kehittäjä Gail Tully. Jos haluat lisätietoja ja henkilökohtaista opastusta, tule mukaan Kehollista tasapainoa synnytykseen -kurssille tai varaa aika yksilölliseen synnytysvalmennukseen.

Synnytys tukihenkilön opas

Ilmainen kätilön opas tukihenkilölle + synnytystoivelista!

 

Kirjoita allaolevaan kenttään sähköpostisi ja lähetän sinulle ilmaisen 11-sivuisen tukihenkilön oppaan synnytykseen sekä pohjan synnytystoivelistan kirjoittamiseen. Saat myös uutisia tulevista tapahtumista sähköpostiisi keskimäärin 1-2 kertaa kuussa.

Tarkista sähköpostisi! Jos viesti ei ole saapunut inboxiisi muutaman minuutin kuluessa, kokeile sähköpostisi hakutoimintoa hakusanalla jaga.fi.

Pin It on Pinterest