Lantionpohja kuntoon synnytyksen jälkeen

06.10.2017 | Lantionpohja

Miten lantionpohjan kuntoutumista synnytyksen jälkeen voi edistää? Kiirehtimisellä voi saada aikaan epätoivottuja vaikutuksia. Synnytyksen jälkeen on tärkeää antaa lantionpohjalle lepoa ja aikaa toipua, liikkua viisaasti ja alkaa hakea tuntumaa lantionpohjalihaksiin.

Raskausaika rasittaa lantionpohjaa ja synnytyksen jälkeen koko keskivartalon tuki täytyy rakentaa uudelleen. Keho on kokenut suuren muutoksen. Ensimmäisinä viikkoina ykkösenä on lepo ja lantionpohjan sekä keskivartalon vahvistaminen vähitellen. Kannattaa aloittaa etsimään uudelleen tuntumaa lantionpohjan lihaksiin jo pari päivää synnytyksen jälkeen. Alkuun harjoittelu voi tuntua vaikealta ja lihasten tunnistaminen ei välttämättä heti onnistu. Anna itsellesi aikaa!

Kirjoitin aiheesta vierasbloggauksen, joka on luettavissa täällä!

Oletko kyllästynyt tylsään ja hankalaan lantionpohjatreeniin?

Rakasta lantionpohjaasi! on kätilön ja joogaohjaajan yhteinen joukkorahoituskampanja parempien lantionpohjaharjoitusten puolesta.

Tule mukaan!

Minkälainen sinun synnytyskokemuksesi oli?

Synnytyslabyrinttityöskentely auttaa tarkastelemaan synnytystä taiteen tekemisen kautta henkisenä ja emotionaalisena siirtymänä. Myös puhuminen auttaa - synnytyskeskustelu kätilön kanssa auttaa synnytyskokemuksen käsittelyssä, myös etänä.

LUE LISÄÄ

Valmis